Instalare camere supraveghere

Articole :: Beneficiile prezentei fizice in gradinita a copiilor

Primii ani din viața copilului sunt despre atașament, afecțiune, dragoste necondiționată, siguranță și explorare. Știm deja că fiecare copil este unic în felul său și că el este cel care ne ghidează întotdeauna în procesul lui de învățare. Cu toate acestea, in conteztul actual al pandemiei cu COVID-19, sunt momente în care parintii iau decizii importante precum daca e mai bine să re-începem grădinița sau nu.

Perioada copilăriei și cu precădere perioada primilor ani la gradinita are un impact durabil asupra vieții adultului. Este perioada în care copilul își dezvoltă capacitatea de a gândi, de a vorbi și de a raționa, iar totodata este perioada propice în care își fixează baze solide ale sistemului de valori, de luare a deciziilor și de relaționare. Mergând pe principiul imitării și al modelării comportamentelor dezirabile încă de la cele mai fragede vârste, putem înțelege importanța și rolul prezentei la grădinița în această formare.

La grădiniță, copilul descoperă o altă dimensiune a relației cu adultul care nu mai este mama, tata sau bunica… Acum este momentul în care copilul începe să își stabilizeze imaginea de sine, să perceapă și să accepte și alte opinii și abordări ale celorlalți copii și să ajungă la un consens de coexistență cu aceștia.

 

Gradinita este un spațiu în care interacțiunea și cooperarea sunt valorificate din prisma schimbărilor pe care le vor aduce în percepția și modul de relaționare al celor mici cu ceilalți și viața însăși, mai mult decât orice. Această interacțiune îi va ajuta să comunice mai bine și să își formeze o viziune mai coerentă asupra vieții și a celor din jur, determinându-i să renegocieze dimensiunile egoiste inerente ale personalității. O grădiniță sănătoasă este cea în care se pune accentul pe cooperare și colaborare, pe dorința intrinsecă de a primi și de a dărui.

Mediul și structura contextului educațional în care se desfășoară activitatea la gradinita au o influență importantă asupra creativității și curiozității manifestate de cel mic. Fiecare obiect și arie de experiență din sala de clasă, modul în care sunt organizate activitățile pe ariile de interes, calitatea resurselor educaționale folosite au un aport major în sporirea unei creativități sănătoase la nivel cognitiv.

Rolurile și beneficiile prezentei fizice la grădinița

  • Formează copilul nu doar pentru școală, cât pentru viață;
  • Îl învață pe cel mic să socializeze și să comunice in comunitate, prin nenumărate modalități cu mediul înconjurător;
  • Contribuie activ la formarea limbajului și a unei vorbiri corecte,relevante și coerente;
  • Îi insuflă celui mic valori puternice care stau la baza vieții de adult precum politețea, bunul simț și responsabilitatea;
  • Contribuie la dezvoltarea intelectuală și emoțională a copilului;
  • Îl învață pe cel mic să fie independent în mișcări, inițiative și gândire, putând, ușor ușor să își poarte de grijă singur;
  • Dezvoltă abilitățile motorii și senzoriale ale copilului;
  • Îl învață pe cel mic să asculte și să se facă ascultat in comunitate, să obțină lucrurile de care are nevoie fără a invada dorințele și spațiul celorlalți copii;
  • Îi oferă copilului modele demne de urmat, indiferent că vorbim de educatoare sau alți reprezentanți ai instituției (îngrijitoarea, administratorul, șoferul etc.);
  • Prin povești, cărți și exemple, copilul ajunge să diferențieze binele de rău;
  • Îl ajută pe cel mic să își descopere și să își valorifice pasiunile și talentele ce vor fonda împlinirea lui profesională de mai târziu.

 

Mai jos puteti regasi un interviu relevant pe acest subiect:

Medicul Virgil Musta, de la Spitalul de Boli Infectioase "Victor Babes" din Timisoara, care a vindecat aproape 700 de pacienti cu COVID-19, este de parere ca ar fi bine ca elevii sa revina la scoala / gradinita, insa recomanda precautie si concentrare pe prevenirea formelor de boala atat la copii, cat si la familiile acestora.

 

Intr-o postare pe Facebook, medicul Virgil Musta se refera la inceputul anului scolar 2020, afirmand ca infectiile cu virusul SARS CoV - 2 sunt destul de rare la copii. "Intr-un studiu efectuat pe 70.000 cazuri de persoane infectate cu SARS CoV-2, s-a observat ca doar 1,3% dintre acestea au fost copii iar dintre ei, doar 30% au necesitat internare (0,4%,din totalul cazurilor), majoritatea fiind forme asimptomatice si usoare. Conform studiilor, cat si observatiilor noastre de pana acum, numarul copiilor depistati pozitiv cu SARS CoV-2 a fost intr-adevar mult mai mic comparativ cu cel al adultilor, foarte putini dintre ei facand forme mai grave, in special cei care aveau deja alte probleme de sanatate precum malformatii congenitale, diabet zaharat, obezitate etc. Marea majoritate a formelor la copii sunt asimptomatice sau minim simptomatice, ceea ce face foarte dificil depistarea copiilor pozitivi.’’

 

Potrivit medicului, din perspectiva educatiei este bine ca elevii sa mearga la scoala / gradinita, din 14 septembrie. "Din perspectiva educatiei, sunt evidente beneficiile prezentei la scoala / gradinita, atat pentru legatura umana si profesionala dintre profesori si elevi, pentru socializarea dintre copii, pentru copiii care nu au facilitati pentru scoala online, pentru parintii care nu au cu cine sa-i lase acasa si asa mai departe", a mai scris Musta.

"Cuvintele cheie in demersul de a oferi copiilor nostri o educatie de calitate in conditii de siguranta sunt: RESPONSABILITATE si SOLIDARITATE!", incheie Musta.